حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح تفتی

واکنش آیت الله وحیدخراسانی نسبت به حذف تعطیلی روز شهادت امام صادق+فیلم

تعداد بازدیدها: 14,207 مشاهده

فایل تصویری واکنش آیت الله العظمی وحید خراسانی نسبت به حذف تعطیلی شهادت امام صادق (علیه السلام) که برای اولین بار منتشر می شود.

فایل تصویری با فرمت FLVdownload-icon(30)

 

فایل تصویری با فرمت MP4download-icon(30)

فایل صوتی:  download-icon(30)

متن سخنرانی:

اینه که در این مملکت آتشی زیر خاکستره. آن آتش زیر خاکستر همانه که یک عده بی شرم، بی حیا در همین مملکت به رأی همین مردم به همین مجلس آمدن و از مالیاتی که به اسم امام ششم گرفته میشه اینا ارتزاق می کنند. این بی شرم ها تصمیم گرفتن شهادت جعفربن محمد (علیه السلام) را از قلم بیاندازند. تعطیل رسمی رو ساقط کنند. این افکار مسموم در این مملکته! اگر امروز با وجود علم و دین عده ای نتوانستند ممکنه بعد این آتش زیر خاکستر بیرون بیاد. اینه که وظیفه ی مردم اینه شهادت امام ششم را مثل عاشورا که در اعماق نفوس ریشه دوانیده آنچنان احیا کنند که کسی جرأت نکند در مجلس شورای این مملکت همچه غلطی بکنه. اینها تصور کردند که ما خوابیم! این آرزو را به گور ببرید! باید تمامتان بمیرید ولی این علم سر پا باشه. شهادت جعفربن محمد (علیه السلام) عاشورای دوم باید بشه تا کمر همه اینها بشکنه! ممکنه همان ها که این نغمه ها را دارند بگن این علم ها چرا؟ این عزاداری ها چرا؟ باید بدانید این حرف ها از کجاست. همه این حرف ها منشأش اینه که این مذهب رو می خوان سُست کنند دیگه ورق بعد رو نمیگم.

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز

ور نه در محفل رندان خبری نیست که نیست

من می دانم چه نقشه هاست ولی به همه می گویم: همه تان بمیرید ولی این مذهب بماند و این مردم و این ملت گول این عوام های عمامه به سر رو نخورند که بگویند این عزاداری ها چیه؟ این سینه زنی ها چیه؟

میرزا محمد تقی شیرازی، میدونی میرزا کیه؟ میرزا ابوالثورة عراق. همانکه به یک نفس کمر انگلیس را در عراق شکست. این از نظر شجاعتش. علمیتش؛ اساتین فقها، خب شماها که درس خوانده اید می فهمید چی میگم. بعضی از اساتین فقها به اتفاق نظر سه نفر قطع به حکم شرعی پیدا می کردند. این سه نفر یکی شیخ أنصاری، یکی میرزا محمدحسن شیرازی، یکی میرزا محمدتقی شیرازی. این میرزای شیرازی روز عاشورا، این میرزا کسی که من الان حاضرم اینو عملی کنم توی این مسجد، آنها که ادعا دارند اگه عرضه داشته باشند حرف های میرزا رو بفهمند. همچه مردی روز عاشورا سر برهنه، پای برهنه بر سر و سینه در دسته ی طويريج می دوید. اینه بساط. فقهای سلف این چنین بودن. شما ملت باید به روش شیخ انصاری برید! باید قدم جای قدم میرزای شیرازی بگذارید! باید روز شهادت امام ششم را عاشورای دوم کنید وَ أَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْر[1]. [پایان سخنرانی]

توضیح: مرکز پژوهش های مجلس یکبار در سال 1390 در پیشنهاد جدید خود برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور که در قالب طرحی قانونی منتشر و آن را به نمایندگان مجلس ارائه کرد؛ پیشنهاد کرده بود شمار تعطیلات سراسری کشور از ۲۵ روز به ۱۶ روز کاهش یابد و شماری از مناسبت‌ های مذهبی، تنها در برخی استان ‌ها تعطیل باشد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در طرح خود پیشنهاد کرده بود برخی از ایام مذهبی در سراسر کشور تعطیل اعلام شود و برخی ایام مذهبی دیگر تنها در مناطقی خاص تعطیل اعلام شوند؛ مثل اعلام تعطیلی شهادت امام رضا(علیه السلام) فقط در استان خراسان رضوی، این مرکز از این دسته تعطیلات به عنوان تعطیلات محلی یاد می‌کند.

مرکز پژوهش‌ ها در پیش ‌نویس طرح خود پیشنهاد کرده بود: تعطیلات رسمی قطعی در تقویم کشور عبارت باشند از:

۴ روز نخست نوروز، روز ۱۳فروردین ماه، روز عید فطر، روز عید غدیر، روز عید قربان، روز نیمه شعبان، روز ۲۸ماه صفر، روز ۲۱ماه رمضان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روز ۲۲ بهمن، روز ۱۴ خرداد و روز اربعین حسینی.

تبصره این طرح می ‌افزود: روز ولادت و شهادت امام رضا(علیه السلام) در استان خراسان رضوی و روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) در استان قم تعطیل رسمی باشد.

طرح مرکز پژوهش ها حدود یک سال و چند ماهی مسکوت بود تا این که در اسفند ماه سال 1391 دوباره این پیشنهاد سخیف توسط برخی نمایندگان مجلس که تعداد آنها به 16 نفر می رسید با رنگ و لعابی جدید در صحن علنی مجلس مطرح شد. چرا که در طرح جدید علاوه بر شهادت امام رضا (علیه السلام) حذف تعطیلی تاسوعای حسینی نیز به چشم می خورد.

این ماجرا با اعتراض شدید مراجع تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی و وحید خراسانی قرار گرفت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم در پاسخ مکتوب به شدت نسبت به آن طرح هشدار و با آن مخالفت فرمودند که در بخشی از مرقومه ایشان آمده است: “در روزهای مقدس تاسوعای حسینی و روز شهادت امام رضا(علیه السلام) که پاسداشت آنها لازم است و جزو تعظیم شعائر دینی محسوب می شود لازم است که حکومت اسلامی به آنها اهتمام ورزد و همانند سابق با تعطیلی آنها زمینه ابراز ارادت عموم مردم به آن ذوات مقدسه را فراهم آورند.

بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که با نام ولایت فقیه یدک کشیده می شود روزهای 13فروردین که جزو خرافات است و امثال آن تعطیل باشد باشد و روزهای عزای اهل بیت(علیهم السلام) که افتخار نوکری آنها را داریم تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم گیری نمایند.”

استفتاء آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی دیگر از مراجع معظم تقلید در درس خارج خود در قم با بیان اینکه ملت در برابر تفکر خام حذف تعطیلی مناسبت‌ های مذهبی می‌ ایستند، مخالفت شدید خود را با طرح مذکور اعلام فرمودند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، ایشان به طرح کاهش تعطیلات مذهبی کشور واکنش نشان داده و فرمودند: اخیراً زمزمه هایی در مجلس از ناحیه برخی نمایندگان شروع شده که ایام تعطیل مربوط به امام رضا(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) حذف شود و به جای آن بین التعطیل،‌ تعطیل شود.

معظم له بیان داشتند: ما برای نمایندگان محترم مجلس احترام قائلیم اما آنهایی که این فکر خام را می کنند بدانند تمام ملت در برابر آنها خواهند ایستاد و این کار نیز شدنی نیست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: آنها آبروی خودشان را نبرند، این اقدام کاری است که به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، این افراد پیشنهاداتی می دهند که انسان تعجب می کند.

ایشان اضافه کردند: پنجاه روز در سال پنج شنبه است که یا  بسیاری از مناطق تعطیل و یا نیمه تعطیل است،‌ بهتر است افرادی که به دنبال کاهش تعطیلات هستند سراغ این ایام بروند نه مناسبت های مذهبی که مردم نسبت به آنها حساس هستند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: ما فعلا تذکر دادیم و اگر آنها تعقیب کنند ما وظیفه دیگری داریم.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص تعطیلی روز شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می فرمایند: “طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده ـ سوم جمادى‌الثّانى ـ شهادت سیّده ‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است.

معظم له ‏در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ می فرمایند:

من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاه ها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابان ها احترام کنند. إن‌شاءالله روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره ‌مند بشویم.”[2]

سرانجام این طرح شوم با هوشیاری مرجعیت شیعه خنثی شد و به سرانجام نرسید و امضا کنندگان این طرح تصمیم گرفتند پس از بازگشت از حوزه های انتخابیه در اولین روز کاری مجلس این طرح را از هیات رئیسه مجلس پس بگیرند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1].آنان را از روز حسرت [روز رستاخيز كه براى همه مايه تأسف است‏] بترسان، در آن هنگام كه همه چيز پايان مى‏يابد! (مریم، آیه39)

[2]. سخنرانی معظم له در تاریخ ۱۳۷۶/۰۶/۲۶.

حمیدرضا
موضوعات: سیاست
مطالب مرتبط
  • حجت الاسلام آقاتهرانی: علت سکته و فوت مرحوم یحیی زاده یکشنبه سیاه مجلس بود+فیلم

    حجت الاسلام آقاتهرانی: علت سکته و فوت مرحوم یحیی زاده یکشنبه سیاه مجلس بود+فیلم

      حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیر کل حزب پایداری در برنامه “شناسنامه” که جمعه ها از شبکه سوم سیما پخش می شود به تشریح ابعاد تازه ای از یکشنبه سیاه مجلس[1] پرداخت. ایشان در قسمتی از سخنان خود به آثار سوء این حادثه پرداختند و علت سکته و فوت مرحوم حجت الاسلام یحیی زاده (رحمة الله علیه) نماینده محترم مردم شهرستان تفت و میبد را فشار و تنش های این روز شوم اعلام کرد. فایل تصویری:    فایل صوتی:  متن صحبت های این بخش از برنامه به شرح ذیل است: سؤال مجری: چطور شد این رابطه مجلس هشتم و دولت نهم بعد مجلس نهم و دولت اینقدر تیره و تار شد و رسید به یکشنبه سیاه مجلس؟ حجت الاسلام آقاتهرانی: این رو باید از خود آقای احمدی نژاد و از خود آقای لاریجانی پرسید این دوتا اینطور بودند.

    … ادامه مطلب …

  • یوم الله در کلام مرحوم آیت الله انصاری شیرازی+فیلم

    یوم الله در کلام مرحوم آیت الله انصاری شیرازی+فیلم

    فایل تصویری:    فایل صوتی:  متن سخنرانی مرحوم آیت الله انصاری شیرازی (رحمه الله) بدین شرح است: وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّه[1] این مناسب با این سالگرد انقلاب اسلامی و حضرت موسی (علیه السّلام) مأمور شد که به یاد مردم بیاورد روزهای خدایی [را]. خب همه روز، روز خدایی هست، تمام سال ها [روز خدایی است] اما ایام الله آن روزهایی است که قدرت نمایی حق تبارک و تعالی روشن و آشکار می شود. مثل زلزله. یک مرتبه یک قدرتی، درسته که زلزلة الارض لحبس الابخرة که مرحوم حاجی [سبزواری] می فرماید. سبب طبیعیش حبس أبخرة است؛ حبس بخارها است. اما علت اصلی زلزله چه هست؟ چه قدرتی است که زلزله را به وجود می آورد؟ این ایام الله است. لذا نماز آیات واجب است که بخواند انسان. مثلاً روزی که انسان متولد می شود از مادر از عالم رحم یک

    … ادامه مطلب …

  • سیاستمدار صادق

    سیاستمدار صادق

    این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ ی وزن وزین خود را در همه‌ ی حوادث این دهها سال در کفه‌ ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله مهدوی کنی نوشته های مرتبط: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور پیام تبریک مقام معظم رهبری به تیم ملی فوتبال غمی دوباره … واکنش آیت الله وحیدخراسانی نسبت به حذف تعطیلی روز شهادت امام صادق+فیلم بار دیگر توطئه دشمنان در روز 22 بهمن خنثی خواهد شد نظر رهبر انقلاب راجع به عزاداری در دو دهه فاطمیه اشک های امام صادق در غربت فاطمیون پرده پوشی امام صادق از گناه یکی از شیعیان نوحه شهادت امام صادق با نوای عبدالرضا هلالی+فیلم ناگفته ای از علامه طباطبایی در مورد ابن عربی

  • فلسطین از نگاه شهید مطهری

    فلسطین از نگاه شهید مطهری

    استاد مطهرى در مورد اهميت قضيه فلسطين مى‏گويد: «اگر پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله زنده مى ‏بود، امروز چه مى‏كرد؟ درباره چه مسئله ‏اى مى ‏انديشيد؟ واللَّه و بالله! قسم مى‏ خورم كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله در قبر مقدسش امروز از يهود مى ‏لرزد … اين يهوديانى كه شما امروز اسمشان را مى ‏شنويد ـ موشه دايان، زلى اشكول، گلداماير ـ آخر ببينيد از كجاى دنيا آمده ‏اند؟ مدعى هستند كه اين سرزمين، سرزمين ما است … هدف مگر تنها همين است كه يك دولت كوچك در آنجا تشكيل شود؟ … او مى ‏داند كه يك دولت كوچك بالاخره نمى ‏تواند آنجا زندگى كند؛ يك اسرائيل بزرگ كه دامنه ‏اش از اين طرف ـ شايد ايران خودمان هم ـ كشيده شود. به قول عبدالرحمن فرامرزى: اين اسرائيل كه من مى ‏شناسم، فردا ادعاى شيراز

    … ادامه مطلب …

  • سخن امام خمینی در مورد اتحاد مسلمین در برابر اسرائیل

    سخن امام خمینی در مورد اتحاد مسلمین در برابر اسرائیل

    امام خمینی: اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند، او را سیل می برد.[1] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1]. صحیفه نور، ج9، ص274 نوشته های مرتبط: الصحیح من سیرة الامام الحسین علیه السّلام از من روایت نکن حضور آیت الله وحید خراسانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی عظمت مناجات شعبانیه در کلام امام خمینی چرا وزارت ارشاد پاسخگو نیست! عقیده امام خمینی درباره ابن عربی از دیدگاه علامه جعفر مرتضی عاملی عقیده ابن عربی مورد لعنت خداوند است ناگفته ای از علامه طباطبایی در مورد ابن عربی در جلسه خواستگارى در مورد چه مسائلی صحبت كنيم؟ فتاوای بعضی از آیات عظام در مورد ورود به حوزه علمیّه

  • برای مرجعیت حتی یک قدم برنداشتم!

    برای مرجعیت حتی یک قدم برنداشتم!

    حجة الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری کرمانی نقل فرمودند: امام می فرمودند من راضی نیستم در خانه من کوچکترین قدیمی در جهت مرجعیت و رهبری برداشته شود. بعضی از دوستان نقل می کردند در سالهای 41 و 42 از بسیاری شهرها از ما تقاضای رساله عملیه امام را می کردند. ما هرچه سعی می کردیم رضایت امام را جلب کنیم که اجازه دهند از وجوهات در این راه مصرف شود اجازه نمی دادند. خود ایشان می فرمودند: «خدا گواه است من برای رسیدن به مرجعیت حتی یک قدم برنداشته ام.»[1] [1]. برداشتهایی از سیره امام خمینی، ج5، ص157 نوشته های مرتبط: جایزه شیعه آنلاین برای کشتن خواننده ایرانی موهن توصیه آیت الله بهجت به یکی از طلاب در عالم رؤیا آماده سازی بسته های حمایتی برای کمک به نیازمندان روز سقیفه دردناک تر از سختی اهل بیت در کربلا بود برای

    … ادامه مطلب …

  • 2 نظر برای این مطلب
  • محمد صادق خباز
    شهریور 29ام, 1393 در 3:31 ب.ظ

    اللهم عجل لویی ک الفرج خواهشمندم از همه ی مسیولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نگذارند افراد سست عقیده و بی دین پایشان به مجلس و دیگر سمت ها باز شود که در نتیجه ا ن شا الله مردم راحت به عزادار یشا ن بپردازند

      [پاسخ]

      ناشناس
      مهر 14ام, 1393 در 10:05 ب.ظ

      پیامی از یکی از طلاب مدرسه معصومیه
      ای کاش در برابر گناه و فحشا و دسترسی اسان به ان از قبیل نسل 3 اینترنت که جوانان را می بلعد هم کمی واکنش صورت می گرفت.
      نسل 3 همانند نارنجکی است که اگر یک لحظه حواست نباشه ترکیدی!!! ولی هیچ کس به فکر جوانان …….

        [پاسخ]

      • نظر بدهيد
      • نام:
        ایمیل:
        وبسایت:





        استفاده از مطالب وبگاه ما با ذکر منبع بلامانع می باشد
        Copyright © 2014 - 2015 Hr-Fallah.ir
        Designer : Mohammad Rafiei