عشق به طریق دیگری به تو باز خواهد گشت
زمانی که کافکا به دلیل بیماری به برلین نقل مکان می کند در پارک دختر کوچکی را میبیند که عروسک مورد علاقه اش را گم کرده و گریه میکند. کافکا با دخترک پارک را میگردد اما عرسک را پیدا نمی کند و به دخترک می گوید: فردا به پارک بیا تا با هم به دنبالش بگردیم.
فردای کافکا نامه ای را به دخترک میدهد که توسط عروسک نوشته شده و به دخترک گفته: گریه نکن! من به سفر دور دنیا رفته ام و برایت از ماجراهایی که در سفر دارم می نویسم. کافکا هر روز نامه ای برای دخترک می آورد.
تا روزی که کافکا عروسکی را با خودش می آورد و دخترک با دیدنش شروع به گریه میکند و به کافکا می گوید: این شبیه عروسک من نیست! در همانجا کافکا نامه دیگری به دخترک می دهد که در آن عروسک به دخترک نوشته که مسافرت سبب تغییرش شده است.
دخترک عروسک را با خوشحالی بغل میکند و به خانه اش میرود. یک سال بعد کافکا می میرد و دخترک سالها بعد زمانی که یک دختر جوان شده است داخل عروسک نامه ای با امضای کافکا پیدا میکند که در آن نوشته شده بود:
سلام عزیز خوبین؟
بیماری هایی که برای افراد پیش میآید چه حکمتی میتواند داشته باشد؟
البته منظور بیماری های جسمی نیست که خودش بیاید و خودش هم خوب شود و فقط نیاز به صبر تحمل و زمان داشته باشد
بلکه بیماری های روان که تا خود شخص کاری نکند خوب نمیشود یعنی معیار تلاش شخص هس مثل وسواس فکری
آیا در روایات یا تاریخ ائمه راجب حکمت چرایی چنین چیز هایی گفته شده ؟؟؟
[پاسخ]
حمیدرضا پاسخ در تاريخ بهمن 7ام, 1400 1:46 ب.ظ:
سلام و وقت بخیر.
بیماری ها و اختلال هایی که انسان نقشی در به وجود آمدن آن ندارد و به صورت اجبار تحت تاثیر آن قرار میگیرد و راه درمانی برای آن وجود ندارد در روایات ما صبر و تحمل در مواجهه با آن مورد مدح و ستایش قرار گرفته است اما بیماری هایی که خود انسان در به وجود آمدن آن نقش داشته یا اگر هم نقش نداشته راه درمان برای آن وجود دارد، توصیه اسلام درمان این گونه بیماری هاست. در واقع همانگونه که توصیه دین به سلامتی و تندرستی و پیشگیری از بیماری است و آموزش ها و سفارش هایی در این زمینه دارد، در صورت بروز و به وجود آمدن بیماری توصیه به درمان آن دارد.
در روایات فراوانی توصیه به درمان بیماری ها شده است که به بعضی از این روایات اشاره می کنم:
پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: إِنَّ الَّذِي خَلَقَ الْأَدْوَاءَ خَلَقَ لَهَا دَوَاء؛ آن که دردها را آفریده برای آنها درمان نیز آفریده است! (به نقل از دعائم الاسلام)
همچنین حضرتش (ص) فرمودند: حتما به دنبال معالجه برويد كه خداوند عز و جل دردى را نفرستاده مگر آنكه دوائى برايش فرستاده. (جهت دیدن روایات بیشتر به کتاب مکارم الاخلاق، ج2، باب یازدهم مراجعه کنید)
در مورد حکمت و چرایی اختلال وسواس باید به متخصص آن که روانشناسان و مشاوران باشند مراجعه کنید و اگر رنگ و بوی دینی داشته باشد به یک عالم دینی که به مباحث روانشناسی مسلط می باشد مراجعه کنید.
موفق باشید.
[پاسخ]
سلام.در مورد بیماری هایی که جسمی است و اصولا با نام ارثی بیان می شوند…خنده اتان نمیگیرد…چرا باید درد باشد تا دوا شود… مگر خدا مرض دارد…یعنی عدل خدا چنین است؟؟
[پاسخ]
حمیدرضا پاسخ در تاريخ بهمن 27ام, 1400 0:19 ق.ظ:
سلام به مهدی.
متوجه اشکال شما نشدم…بیشتر توضیح بدین
[پاسخ]