حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح تفتی

امام زمان در اوج تنهایی

تعداد بازدیدها: 7,088 مشاهده

امام زمان علیه السلام

در اوج تنهایی

 بیش از شش میلیارد انسان روی کره ی زمین هستند که اکثرشان هیچ آشنایی با حضرت ندارند و از آن مقداری که نامی از او شنیده اند جمعی دشمن اویند و بر ضدش فعالیت های گسترده دارند، جمعی منکر وجود مقدسش هستند و عده ی کمی هم تولد و حیات او را قبول دارند کمتر به او توجه می کنند در حالی که او امام آنهاست و بخدا نشاید که امام آدم انقدر مظلوم باشد.

هزار سال غریب

 به راستی یک شخص تا چقدر می تواند غریبی را تحمل کند؟ الآن نزدیک هزار و دویست سال از غیبت امام زمان علیه السلام می گذرد. هرچند که از لحظه ی ولادت هم غریب بود و مخفیانه می زیست و در پنج سالگی از مادر و پدر یتیم شد. بیایید برای فرج او دعا کنیم.

غائب حاضر

 او ظاهر نیست اما حاضر است، او غائب است اما امام است، آماده است اما کسی در انتظارش نیست، او قادر است ولی کسی به او متوجه نیست، او مهربان است ولی کسی الطافش را ناظر نیست، کسی او را نمی بیند در حالی که او مظلوم و تنهاست. به راستی اگر او امام ماست چه وظیفه ای در مقابلش داریم؟ اگر او غائب است ما که غائب نیستیم پس چرا از هیچ یک از وظایف خود آگاهی نداریم و به هیچ یک از آنها درست عمل نمی کنیم؟

غیبت و غربت

 امام زمان علیه السلام نه فقط غائب که غریب است. او یک فرد عادی نیست که با چند نفر از غربت درآید بلکه او امام جهانیان است و چنین کسی با جهانیان از غربت در می آید و این در ظهور آن حضرت رخ خواهد داد. پس بیایید همه با هم برای ظهورش دعا کنیم.

طعم مرگ در زندگی

 کسی که هست و وجود همه بسته به اوست اما با این حال همه او را فراموش کرده اند در هر لحظه طعم مرگ را احساس می کند.

دردناک تر از مرگ

 درد کسی که هست ولی همه او را فراموش کرده اند از درد کسی که وفات کرده و هیچ کسی به یاد او نیست زجرآورتر است!

بر من گریه کنید

 یکی از علما در خواب دید تابلویی روی سینه حضرت هست که بر روی آن نوشته «أنا صابرً علی هذا الأمر ولکن اُندُبونی اُندُبونی اُندُبونی»؛ من بر این أمر «غیبت» صبر می کنم و لکن شما بر من گریه کنید! گریه کنید! گریه کنید!

به اندازه ی آب

 امام زمان علیه السلام به شخصی فرمودند: شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد!

امام را دریابید

 لحظاتی که حضرت در آن به سر می برند همچون لحظاتی است که سیدالشهداء علیه السلام از اسب بر روی زمین افتاده یک نظر به خیمگاه می کند و یک نظر به آسمان و یک نگاه سوی فرات. جوان ها امام زمان خود را دریابید!

غریب تر از همه

 یکی از بزرگ ترین مظلومیت های أئمه علیهم السلام این بود که عموم مردم جامعه آن ها را به امامت قبول نداشتند اما غربت مهدی فاطمه علیهماالسلام به این است که عموم مسلمان ها حتی وجودش را قبول ندارند و عده کم شیعیان نیز عموماً از او غافل اند پس او از همه غریب تر است!

غیبت از جانب ماست

 دلیل نصب امام، لطف خدا بر بندگان است تا در ذیل الطاف رحیمانه امامت از راه سعادت منحرف نشوند و امام نیز که مظهر خداست از این لطف دریغ نخواهد ورزید در نتیجه غیبت او فقط به خاطر تقصیر و قصور ماست!

او را بخواهیم

 تا ما او رانخواهیم نخواهد آمد ولی به راستی خواستن ما باید چگونه باشد؟ حالت پدری را در نظر بگیرید که دختر کوچکش با سرطان دست و پنجه نرم می کند و همه ی دکترها جوابش کرده اند، حالت همسری را در نظر بگیرید که شوهر جوانش در بی هوشی مطلق فرو رفته و دیگر امیدی به بازگشتش نیست، حالت فرزندان را در نظر بگیرید که پدر عزیزشان در یک قدمی مرگ به سر می برد و کاری از هیچکس بر نمی آید. آنها چگونه دعا می کنند و چگونه از خدا عزشزشان را می خواهند. برای فرجش اینگونه دعا کنید!

او منتظر ماست

 اگر ما در ظاهر منتظر اوییم او هم منتظر ماست تا کی به راستی و حقیقت خواهانش شویم که ظهور و قیام کند!

به عمه قسم

خودش در عالم معنا به شیخ مهدی دجیل فرمود: «برای فرجم خدا را به عمه ام زینب قسم دهید»

انتقام مادر با پسر است

 ای کسانی که برای صورت کبود فاطمه علیهاسلام خون می گریید منتقم مادر پسرش مهدی است پس چرا لب از فریاد کردنش بسته اید و او را صدا نمی زنید!

محسن منتظر

 امام زمان! محسن و رقیه و علی اصغر منتظر تو اند تا بیایی و انتقامشان را بگیری. بخدا قسم هیچ کس غیر از تو قادر بر گرفتن انتقام زخم های آنها نیست! پس بیا، بیا و دردهای آنها را التیام ده!

دو کربلا

 اگر سیدالشهداء کربلایی برپا کرد مهدی صاحب الزمان علیهماالسلام دو کربلا دارد؛ کربلایی به هنگام ظهور و کربلایی در غیبت کبری که همچون جدش تنها و بی یار مانده است. به راستی وظیفه ما در دوران این کربلا چیست؟

ای کاش

 ای کاش اگر سگ نیستیم لااقل به اندازه سگی به آستانش وفادار بودیم و پاس الطافش را می داشتیم. ای کاش!

یادش به خیر

 روزگاری بود که بسیاری از شیفتگانش برای ظهورش شمشیر آماده کرده بودند و هر جمعه کفن پوش و غسل کرده منتظر ظهورش می بودند. گاه و بی گاه در آرزوی دیدارش ضجه می زدند و اشک می ریختند و سحرگاهان به مناجات با او زانو می زدند اما حال چه؟

نام امام زمان علیه السلام در قرآن

حجة الاسلام یوسفی می گفتند: روزی در اصفهان در مجلس سنگینی پیرامون حضرت سخرانی کردم! مجلس پر شوری بود پس از ختم مجلس عربی آمدم پیشم که خیلی گریه کرده بود و به من گفت: شما امروز خیلی مرا سوزاندی! حال می خواهم امروز قصه ای برایت تعریف کنم که روی منبرهایت بگویی. روزی عشق امام زمان علیه السلام خیلی دیوانه ام کرده بود و در حالی که می گریستم خطاب به خدا گفتم: خدایا در این همه سال تقاضای دیدنش را کردم و نشانم ندادیش لاأقل نامش را در کتابت به من نشان بده و به همین نیت قرآن را باز کردم دیدم نوشته: « بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين»[1] پس آنقدر گریه کردم که صفحه قرآن خیسِ خیس شد!

برگرفته از کتاب «راه های ارتباط با حضرت مهدی علیه السلام»

 نوشته سید مهدی مجتهد سیستانی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1]. هود،86

حمیدرضا
موضوعات: مذهب
مطالب مرتبط
  • عنایت امام زمان به روضه حضرت اباالفضل

    عنایت امام زمان به روضه حضرت اباالفضل

    اين تشرّف از مهم‏ترين و روح‏ افزاترين رويدادهاى زندگانى مرحوم فشندى (ره) است. تشرّف حاضر، به‏ سبب بعضى از جنبه ‏هاى منحصر به فرد كه به برخى از آنها اشاره خواهد شد مورد توجه تعداد زيادى از شيفتگان امام عصر (علیه السلام) مى ‏باشد. آيت الله ناصرى دولت‏ آبادى ماجراى اين تشرّف را خود، مستقيما از زبان حاجى شنيده و در كتاب «آب حيات» آورده است. همچنين جناب قاضى زاهدى نيز آن را از زبان خود آن مرحوم شنيده و در كتاب خود نقل كرده است. ما اينك تلفيق دو روايت را جهت تتميم آن، براى خوانندگان محترم مى ‏آوريم. حاج محمد على فشندى تهرانى مى ‏گويد: سال اولى كه به «مكه مكرمه» مشرّف شدم، از خداى مهربان در آنجا خواستم كه توفيق دهد تا در سال‏ هاى بعد نيز، تا بيست سفر به مكّه بيايم تا شايد اميرالحاج و

    … ادامه مطلب …

  • ماجرای توسل به حضرت اباالفضل و شفای چشم یکی از علما

    ماجرای توسل به حضرت اباالفضل و شفای چشم یکی از علما

    آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دام ظله) در جلد سوم کتاب «جرعه ای از دریا» می نویسد: مرحوم حاج میرزا فخرالدین جزایری فرزند آسید علی جزایری است که از علمای درجه اول تهران بود و این قضیه را ایشان نقل می ‌کرد که یک وقت ناراحتی چشم پیدا کردم. پیش دکتر امین الملک (که زمانی وزیر بهداری بود) رفتم. وی متخصص چشم و اولین چشم پزشک تهران بود و بعدا به دکتر مرزبان لقب پیدا کرد. دکتر امین الملک چشمم را عمل کرد. حاج میرزا فخرالدین می‌ گفت: من از حاج آقا جمال اصفهانی ـ برادر حاج آقا نورالله و آقا نجفی اصفهانی ـ شنیده بودم که خواندن این ابیات برای توسل به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام خیلی مؤثر است: ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس ….. ای نور دل حیدر شمع شهدا عباس از محنت و درد وغم

    … ادامه مطلب …

  • شب قدر شب گناه نیست!

    شب قدر شب گناه نیست!

    صاحب کتاب «ابوب الجنان» که کتاب بسیار پربار و نایابی است می نویسد: جوان بی تقوایی که به خیر و سعادت خود در زندگی اهمیتی نمی داد و ملاحظه چیزی را نمی کرد، بر اثر چشم چرانی به دختری دل بسته بود، ولی آن دختر تن به خواسته نامشروع او نمی داد. شبی از شب های قدر که وقت بیداری و مناجات و قرآن و گریه و درد دل با خداست و مردم همگی در مساجد و مجالس احیاء جمع شده بودند، این جوان که دیده بود والدین آن خانم زودتر از منزل خارج شده اند راه را بر این دختر که قصد داشته به تنهایی مسیر بین خانه و مسجد را طی کند بست. دختر که دید کاری از دستش ساخته نیست در پاسخ به خواسته آن جوان گفت: امشب شب احیاء و شب گرفتن برات است. آیا انصاف

    … ادامه مطلب …

  • سفارش امام زمان در نیکی به پدر

    سفارش امام زمان در نیکی به پدر

    آقای سید محمد موسوی نجفی معروف به هندی که از اتقیای علما و ائمه ی جماعت حرم امیرالؤمنین علیه السّلام است نقل کرد از جانب شیخ باقر فرزند شیخ هادی کاظمینی مجاور نجف اشرف و ایشان از شخص مورد اعتمادی که به دلاکی اشتغال داشت. آن شخص را پدر پیری بود که هیچ گونه کوتاهی نسبت به خدمتگزاری او نمی کرد، حتی خودش برای او آب در مستراح می برد و منتظر می شد تا خارج شود و به مکانش برساند. پیوسته ملازم خدمت او بود، مگر در شب چهارشنبه که به مسجد سهله می رفت و در آن شب به واسطه ی اعمال مسجد سهله و شب زنده داری در آنجا، از خدمت معذور بود؛ ولی پس از مدتی ترک کرد و دیگر به آنجا نرفت. از او پرسیدم: ـ چرا رفتن به مسجد سهله را ترک کردی؟ گفت:

    … ادامه مطلب …

  • دستور آیت الله بهجت برای پیدا شدن گمشده

    دستور آیت الله بهجت برای پیدا شدن گمشده

    شاید این مطلب برای برخی از بینندگان تعجّب آور باشد که حتی برای پیدا کردن وسایل گمشده دستور و رهنمودی وجود داشته باشد اما بارها خودم یا خانواده ام وسایل و یا اشیاء گرانبهائی گم کرده ایم و با توسل به این دستور مرحوم آیت الله بهجت (رضوان الله تعالی علیه) گمشده های خود را پیدا کرده ایم! بنده اطمینان دارم اگر کسی با عقیده به این دستور عمل کند یقیناً به مقصود خود خواهد رسید. آیت الله محمدی ری شهری در کتاب «زمزم عرفان»، دستور مرحوم آیت الله بهجت (رضوان الله تعالی علیه) را اینگونه عنوان کرده اند: آیت الله بهجت در دیداری فرمودند: «أَصْبَحْتُ فی أَمانِ الله، أَمْسَیْتُ فی جِوارِ اللهِ»[1] هفت بار، برای پیدا کردن گمشده خوب است. یکی می گفت[2]: با کسی کار داشتم. نه اسمش را می دانستم و نه جایش را. از صبح تا

    … ادامه مطلب …

  • آیا می دانی روز عاشورا با من چه کردند؟!

    آیا می دانی روز عاشورا با من چه کردند؟!

    مرحوم سیّد محمدابراهیم قزوینی (متوفی1360 ه.ق) در صحن مطهّر حضرت اباالفضل علیه السّلام امام جماعت بودند و مرحوم آقا شیخ محمدعلی خراسانی (متوفی 1383) که واعظی بی نظیر بود، بعد از نماز ایشان منبر می رفت. یک شب، مرحوم واعظ خراسانی مصیبت حضرت اباالفضل علیه السّلام را خوانده و از اصابت تیر به چشم مقدّس آن حضرت یاد کرده بود. مرحوم قزوینی، که سخت متأثّر شده و بسیار گریه کرده بود، به ایشان گفته بود: چنین مصیبت های سخت را که سند خیلی قوی هم ندارد چرا می خوانید؟! شب در عالم رؤیا به محضر مقدّس حضرت اباالفضل علیه السّلام مشرّف شده بود، آقا خطاب به ایشان فرموده بود: سیّد ابراهیم! آیا تو در کربلا بودی که بدانی روز عاشورا با من چه کردند؟! پس از آنکه دو دستم از بدن جدا گردید، سپاه دشمن مرا تیر باران کردند، در

    … ادامه مطلب …

  • 8 نظر برای این مطلب
  • توبنویس
    مهر 15ام, 1393 در 9:15 ق.ظ

    با سلام و احترام

    از شما دوست گرامی و فعال در فضای مجازی دعوت بعمل می آید

    تا در شبکه اشتراک لینک توبنویس عضو شوید و مطالب خوبتان را جهت بهره برداری سایرین در این شبکه قرار دهید.

    بی صبرانه منتظر عضویت و ارسال مطالب زیبای شما هستیم.

    دوستان شما در شبکه اشتراک لینک توبنویس

    http://www.tobenvis.com/register.aspx

      [پاسخ]

      امام زمان در اوج تنهایی – انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان
      مهر 19ام, 1393 در 11:20 ق.ظ

      […] اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین»[۱] پس آنقدر گریه کردم که صفحه قرآن خیسِ خیس شد! برگرفته […]

        *-*
        شهریور 15ام, 1394 در 8:20 ق.ظ

        برای تبادل لینک وافزایش آمار بازدید
        لینک منو ثبت کن وپس از یک روز میتونی توی وبلاگم لینکتو ببینی
        مطالب قشنگ و جالبی داری

        http://313yarimam.persianblog.ir/

          [پاسخ]

          سپیده
          شهریور 15ام, 1394 در 8:21 ق.ظ

          سلام مطالب مفیدی داری

            [پاسخ]

            aziz
            اردیبهشت 31ام, 1395 در 10:41 ب.ظ

            خداکند که بیایی که مهرو محبت دردلها کیمیا شده صورتها به اسم به روزبودن غریب شدن . اشک جای محبت را گرفته برادر با برادر غریبه شده .خدا یا مردمت در اوج شلوغی خیلی تنها شدن .مهدی جان بیا که بی تو زندگی بیثمره بیا

              [پاسخ]

              رقیه بیرامی
              دی 5ام, 1395 در 2:36 ق.ظ

              با سلام و عرض خسته نباشید. مطالب خیلی خوب بود لطفا برخی از پرسش و پاسخهای متداول پیرامون امام زمان(ع) را نیز در بخشهایی قرار دهید. موفق باشید.

                [پاسخ]

                مریم ز
                آبان 22ام, 1396 در 5:42 ق.ظ

                سلام نظرم اینه که اگر انقدر سنگدل بیرحم شدیم که برای خودش غمش در سینه اش بی تفاوت هستیم حداق به اندازه گربه ای یا پرنده ای که نگران سردی گرمی و امنیت بچه هاشه ماهم حداقل این را در ذهن محدود مون فرو کنیم همه چیمون همه خیر وخوبیم به خاطر وجود اوست.واو خیر دنیا و اخرت را برای ما میخواهد وازما فقط ترک گناه میخواهد به اضافه دعای فرج خواندن .واقعا چه انسانهای قدر ناشناسی هستیم . او اگر میگوید دعایم کنید برای فرج بازهم بازهم درنهایت برای سعادت خودمان این خواسته را داشته . ای خدا تورا به موهای سپیدشده زینب ازغم عاشورا تورا به موهای سفید شده او ازغم بعد از عاشورا ای خدا تورا به داغ های دل حضرت زینب ای خدا تورا به کسی قسم میدم که در فاصله چهل روز شوهرش او را نشناخت ،فرج صاحب امر ،صاحب عصر ،منتقم غصه های زینب را برسان.

                  [پاسخ]

                  حمیدرضا پاسخ در تاريخ آبان 22ام, 1396 6:05 ب.ظ:

                  سلام و عرض احترام.

                  الهی آمین…

                    [پاسخ]

                  • نظر بدهيد
                  • نام:
                    ایمیل:
                    وبسایت:





                    استفاده از مطالب وبگاه ما با ذکر منبع بلامانع می باشد
                    Copyright © 2014 - 2015 Hr-Fallah.ir
                    Designer : Mohammad Rafiei