حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح

حمیدرضا فلاح تفتی

عبدالرضا هلالی در برنامه تحویل سال شبکه دو+فیلم

تعداد بازدیدها: 3,981 مشاهده

فایل تصویریIcon2

عبدالرضا هلالی در اولین ساعات تحویل سال در برنامه «بهار در خانه است» که به صورت زنده از شبکه دوم سیما بر روی آتن رفت، حضور پیدا کرد. این برنامه با اجرای کامران نجف زاده و حضور هنرمندان و بازیگران به اجرا درآمد.

در ابتدا آقای نجف زاده از برنامه های عبدالرضا هلالی که برای ایام فاطمیه در نظر گرفته است سؤال می کند.

کامران نجف زاده در ادامه از آفت های مداحی از ایشان سؤال می کند و آقای هلالی جامعه روحانیت را بهترین کارشناسان برای شناسایی و رفع آسیب های مداحی و عزاداری معرفی می کند.

عبدالرضا هلالی در این برنامه با اشاره به اینکه مردم ایران امسال می توانند بهترین و اولین هدیه را در همین روزهای ابتدایی سال94 به حضرت زهرا علیها سلام بدهند به مردم توصیه می کند؛ با همكاری اپراتورهای ايرانسل و همراه اوّل در روزهای اخير علاقه‌ مندان به اهل بيت عصمت و طهارت كه مشتاق مشاركت در توسعه حرم حضرت علی علیه السلام و ساخت صحن حضرت زهرا علیها سلام هستند، می ‌توانند با ارسال یک پيامك بدون متن به شماره 888 اپراتور همراه اوّل و 359 ايرانسل اطلاعات مربوط به نحوه واريز كمك‌ های نقدی را دريافت كنند و اولین عیدی خود را به حضرت زهرا علیها سلام تقدیم کنند و بدین وسیله رضایت امام زمان علیه السلام را بدست آورند.

در ادامه برنامه کامران نجف زاده از عبدالرضا هلالی در مورد تلخ ترین خاطره سال93 که برای او اتفاق افتاده است سؤال می کند و آقای هلالی دزدیده شدن تعدادی از انگشترهایی که یادگاری دوستان شهیدش و دیگران بوده را تلخ ترین اتفاق سال93 خود عنوان می کند.

در خاتمه مجری برنامه به نظرات برخی از منتقدین مداح ها در مورد اینکه تنها سبک شور در هیئت ها کفایت نمی کند و مداحان عزیز باید به شعور حسینی بیشتر اهمیت بدهند، اشاره ای می کند و عبدالرضا هلالی در مورد این مسئله توضیح می دهد.

حمیدرضا
موضوعات: اجتماعی
مطالب مرتبط
  • از چیزی نمی ترسیدم

    از چیزی نمی ترسیدم

    محرم سال ۵۵ اولین درگیری با پلیس را تجربه کردم. روز عاشورا بود که معمولاً هر سال در این وقت به امامزاده سیدحسین در جوپار[1] می رفتیم. آن روز مانده بودم. بـرای سرزدن به دوستم فتحعلی، به هتل کسری آمـده بـودم. هـوا گرم بـود و هر دوی ما از پنجره ساختمان، پایین را نگاه می کردیم. آن طرف خیابان، در مقابل ما، شهرداری و شهربانی کرمان بودند. دختر جوانی با سر برهنه و موهای کاملاً بلنـد در پیاده رو در حال حرکت بود که در آن روزها یک امر طبیعی بود. در پیاده رو یک پاسبان شهربانی به او جسارتی کرد. این عمل زشت او در روز عاشورا برآشفته ام کرد. بدون توجه به عواقب آن، تصمیم به برخورد با او گرفتم. پاسبان شهربانی به سمت دوستش رفت که پاسبان راهنمایی بود و در چهارراه جنب شهربانی مستقر بود. به

    … ادامه مطلب …

  • آماده سازی بسته های حمایتی برای کمک به نیازمندان

    آماده سازی بسته های حمایتی برای کمک به نیازمندان

    امام موسی کاظم علیه السّلام فرمود: فِطْرُكَ أَخَاكَ اَلصَّائِمَ أَفْضَلُ مِنْ صِيَامِكَ؛ افطاری دادن به برادر روزه دار از روزه ات بافضیلت تر است. (الکافي؛ ج4، ص68) * در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط بحرانی موجود و تعطیلی کسب و کارها، به سفره افطار نیازمندان کمک کنیم. * تهیه اقلام ضروری خوراکی برای نیازمندان از قبیل: برنج، روغن، رُب، ماکارونی و… * هر بسته افطاری با 250 هزار تومان تهیه می شود. * کمک های نقدی و غیر نقدی خود را حداکثر تا اول ماه مبارک رمضان برای ما ارسال فرمایید. شماره کارت: 3474 – 4802 – 9917 – 6037 بانک ملی به نام حمیدرضا  فلاح تفتی * گزارش تصویری از تهیه اقلام خریداری شده را از طریق صفحه اجتماعی ما در اینستاگرام دنبال کنید. نوشته های مرتبط: معنای به پیشواز ماه رمضان رفتن چیست؟ جایزه

    … ادامه مطلب …

  • مشاوره و مشورت از دیدگاه اسلام

    مشاوره و مشورت از دیدگاه اسلام

    بسم الله الرحمن الرحیم معنای مشورت واژه ‌های «مشاوره» و «مشورت» از ماده «شور» به معناى استخراج رأى و نظر صحیح است.[1] به این بیان ‌که انسان در مواقعى که خود درباره کارى به رأى و نظر صحیح نرسیده، به دیگرى مراجعه کند و از او نظر صحیح را بخواهد. و کلمه «شورا» به معناى آن پیشنهاد و کاری است که در باره ‌‌‏اش مشاوره می‌ شود.[2] مشورت در قرآن «مشاوره» در اسلام جایگاه ویژه ‌ای دارد. قرآن کریم در آیاتی به این اهمیت می‌ پردازد. آنجا که می ‌فرماید: «وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ…»[3]؛ «و آنان که دعوت پروردگارشان را پاسخ مى ‌‏گویند و نماز مى ‌‏گزارند و کارشان بر پایه مشورت با یکدیگر است…». با توجه به معنای مشاوره، معناى این آیه چنین مى ‏شود؛ مؤمنان کسانی هستند که برای هر کارى

    … ادامه مطلب …

  • نتیجه بدخلقی با خانواده

    نتیجه بدخلقی با خانواده

    سَعد ابن مَعاذ که یکی از اصحاب محترم پیامبر (صلّی الله علیه و آله) بود از دنیا رفت. رسول اکرم شخصاً از جنازه ی او تجلیل کرد، چند بار جنازه را به دوش خود حمل فرمود. خود حضرت در قبر رفت و جسد او را در قبر گذاشت و به دست خود لحد چید و دفن کرد. مادر سعد که این همه عنایت از پیغمبر (صلّی الله علیه و آله) درباره ی فرزند خود دید، گفت: يَا سَعْدُ هَنِيئاً لَكَ‏ الْجَنَّةُ؛ ای سعد! بهشت بر تو گوارا باد. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: «يَا أُمَّ سَعْدٍ مَهْ لَا تَجْزِمِي عَلَى رَبِّكِ فَإِنَّ سَعْداً قَدْ أَصَابَتْهُ ضَمَّةٌ»؛ پیامبر فرمود: «ای مادر سعد! آرام باش و در کار خدا به طور جزم سخن مگو! پسرت اینک در فشار و زحمت است». وقتی از آن حضرت علت را پرسیدند، فرمود:

    … ادامه مطلب …

  • عاقبت شوم یک نگاه به خانه همسایه

    عاقبت شوم یک نگاه به خانه همسایه

    یکی از وزرای دربار معتصم عباسی کاخی رفیع و بلند داشت که ایام تابستان را در آنجا می گذرانید، او گاهی به کنار پنجره می آمد و آزادانه نگاه به اطراف و خانه همسایه می کرد. اتفاقاً روزی کنار پنجره ای که مشرف به خانه مرد تاجری بود بی مهابا نگاه می کرد که ناگهان چشم او به دختری زیبایی افتاد و با یک نگاه دل از دست بداد و پایبند و اسیر عشق او گردید. از همان روز در جستجوی نام و نشان دخترک افتاد، معلوم شد که او دختر تاجری است. به عنوان خواستگاری به نزد او فرستاد. تاجر با این بهانه که ما را شایستگی این مقام نیست تا با وزیر وصلت کنیم عذر خواست و پیشنهاد او را قبول نکرد، اما وزیر چنان در آتش عشق می سوخت که برای رسیدن به وصال دختر از هیچ

    … ادامه مطلب …

  • رفتار شهید عباس بابایی با فردی که مشروب خورده بود

    رفتار شهید عباس بابایی با فردی که مشروب خورده بود

    یکی از پرسنل که نخواست نامش فاش شود گفت: از زمانی که به یاد دارم، همیشه شخصی مغرور و بی بندوبار بودم. از ابتدای ورودم به خدمت نیروی هوایی، سرپیچی کردن از دستورات، بخشی از وجودم شده بود. به طوری که پس از بیست سال خدمت، تنها یک بار ترفیع گرفته بودم و خلاصه به هیچ صراطی مستقیم نبودم. زمانی که شهید بابایی فرمانده پایگاه هوایی اصفهان بودند، یک روز بعد از ظهر، مست و لایعقل، تلوتلو خوران به طرف منزل می رفتم. به تقاطع یکی از خیابان های نزدیک خانه های سازمانی رسیده بودم. چشمم به دو نفر افتاد که به سوی من می آمدند. ابتدا اهمیتی ندادم. جلوتر که آمدند، متوجه شدم که سرهنگ بابایی و محافظ ایشان است. لحظه ای با خود فکر کردم، اگر او متوجه شود که من مشروب خورده ام شاید برایم گران تمام

    … ادامه مطلب …

  • 8 نظر برای این مطلب
  • محمدعلی
    فروردین 8ام, 1394 در 1:32 ب.ظ

    سلام …عیدتان مبارک …
    سوالی داشتم …سوالم رو هم نمیدونم چه طور بیان کنم که واضح باشه …
    میخوام بدونم هر چند سالی که در حوزه تحصیل میکنیم معادل چند سال دانشگاه است و یا معادل چه مدرک دانشگاهی است ؟
    مثلا یه بار در تلویزیون در گزارشی دیدم که میگفت اگر فلان مقدار در حوزه تحصیل کنید معادل لیسانس دانشگاه است و اگر فلان قدر تحصیل کنید معادل فوق لیسانس و … است …
    میشه خواهش کنم این مورد رو کامل توضیح بدید که هر چند سال معادل چه مدرک دانشگاهی است ؟؟؟
    ممنون

      [پاسخ]

      حمیدرضا پاسخ در تاريخ فروردین 9ام, 1394 8:11 ق.ظ:

      با عرض سلام و احترام.
      دورههاي آموزشي: اين دوره شامل چهار مقطع تحصيلی: «سطح یک» الي «سطح چهار»، و رشته هاي تخصصي مي باشد.
      الف) مقطع عمومي: (سطح يك)
      در اين مقطع طلاب، علوم پايه و مقدماتي از قبيل: ادبيات عرب (صرف، نحو و معاني بيان ) و منطق را فر ا مي گيرند و با علوم اسلامي از قبيل: فقه، اصول، تفسير، عقايد، نهج البلاغه، تاريخ اسلام و… آشنا مي شوند.
      تحصيل در اين مقطع به صورت تمام وقت است، و مدت آن به طور متوسط شش سال مي باشد *
      بعد از اتمام این دوره، به طلبه مدرک فوق دیپلم داده می‌ شود.
      *توضيح: متقاضي در صورت پذيرش در اين مقطع تحصيلي، حق تحصيل همزمان در دبيرستان، دانشگاه و يا ساير مشاغل را ندارد!
      ب) مقاطع تكميلی:
      1. سطح دو: در اين سطح طلاب به تحصيل دورة بالاتري از فقه و اصول استدلالي، تفسير، فلسفه وكلام پرداخته و بنيه ی علمي خود را براي ورود به سطوح عالي تقويت مي كنند. مدت تحصيل در اين مقطع به طور متوسط سه سال است.
      بعد از اتمام این دوره به طلبه، مدرک لیسانس اعطاء می گردد.
      2. سطح سه: در اين سطح طلاب به تحصيل فقه و اصول استدلالي ، تفسير، كلام، فلسفه اسلامي، رجال، تبليغ ونهج البلاغه درسطحي بالاتر مي پردازند. مدت آن (با تدوين پاياننامه) به طور متوسط سه سال است.
      بعد از اتمام این دوره به طلبه، مدرک فوق لیسانس اعطاء می گردد.
      3. سطح چهار: در اين سطح طلاب با تحصيلات و پژوهش در فقه و اصول استدلالي مي توانند در رشتههاي ياد شده، متخصص و صاحب نظر شوند و با تدوين رسالة علمي و كسب امتياز لازم، مدرك سطح چهار را دريافت كنند. مدت اين مقطع به طور متوسط چهار سال است.
      بعد از اتمام این دوره به طلبه، مدرک دکترا اعطاء می شود.
      ج) رشته هاي تخصصي:
      پس از گذراندن مقطع عمومي(سطح يك)، طلاب مي توانند علاوه بر مقاطع تكميلي در يكي از رشته هاي تخصصي از قبيل : تفسير و علوم قرآني، تبليغ، فلسفه، كلام، نهج البلاغه، حقوق و قضاي اسلامي، تاريخ اسلام، شيعه شناسي و… شركت كنند كه در آن با آموزش و پژوهش، توانايي پاسخگويي استدلالي به مسائل مربوط به رشتة تخصصي خود را پيدا مي كنند و مدرک مربوطه را در آن رشته از مراکز علمی اخذ می کنند.
      موفق و پیروز باشید.

        [پاسخ]

        محمدعلی
        فروردین 10ام, 1394 در 0:45 ق.ظ

        ممنون از جوابی که دادید .
        یعنی من میتونم اون رشته های تخصصی رو که بعد از سطح یک میخوام بخوانم ، در دانشگاه بخونم ؟
        و دوم اینکه رشته روانشناسی زن و خانواده جزء اون رشته ها نیست ؟

        ممنون از پاسخگویی شما

          [پاسخ]

          حمیدرضا پاسخ در تاريخ فروردین 10ام, 1394 9:38 ق.ظ:

          رشته های تخصصی مثل روانشناسی و دیگر رشته های علوم انسانی رو می توانید در مؤسسه هایی که تحت پوشش حوزه علمیه قم هستند مثل مؤسسه ی آیت الله مصباح یزدی و دانشگاه مفید و دیگر مؤسسات موجود در قم شرکت کنید و در کنار تحصیل در دروس حوزه بعد از اتمام سطح یک در رشته های تخصصی این مؤسسات شرکت کنید اما اگر بخواهید در دانشگاه های رسمی کشور مثل دانشگاه تهران و… تحصیل کنید باید حتماً سطح دو را به اتمام رسانده باشید و قبل از آن در کنار تحصیل در دروس حوزه امکان خواندن هم زمان دانشگاه و حوزه وجود ندارد!

            [پاسخ]

            محمدعلی
            فروردین 10ام, 1394 در 2:06 ب.ظ

            خیلی خوشحالم کسی رو پیدا کردم که به سوالاتم جواب میده از شما واقعا ممنونم …
            با اجازتون بازم سوال دارم :
            1 – آیا مدرسه شهیدین فقط مختص کسانی است که بعد از تحصیل سال دوم دبیرستان وارد حوزه می شوند یا برای دیپلمه ها نیز هست ؟
            2 – اگر من در امتحان سراسری ورود به حوزه که در اواخر فروردین امسال تشکیل میشه شرکت کنم ، آیا خود مرکز مدیریت من رو به این مدرسه معرفی میکنه یا باید خودم اقدام کنم ؟
            چون من دو سال پیش که میخواستم از سیکل وارد حوزه شوم امتحان ورودی هم دادم و قبول شدم . موقع انتخاب مدرسه که شد گفتند بیشتر مدارس پر شده و خیلی ها شخصی اقدام کرده و به مدارس رفته بودند و ثبت نام کرده بودند ( البته من آن زمان خیلی مطمئن به رفتن به حوزه نبودم برای همین انصراف دادم ) . حالا میخواستم ببینم برای مدرسه شهیدین هم همین کار را باید بکنم ؟

            خیلی متشکرم

              [پاسخ]

              حمیدرضا پاسخ در تاريخ فروردین 10ام, 1394 5:19 ب.ظ:

              1- مدرسه شهیدین مخصوص مقطع دیپلم یا سال قبل از دیپلم (دوم دبیرستان)، می باشد.

              2- شما اگر اولویت اول را قم زدید باید در ابتدا جواز تحصیل در شهر مقدس قم، را کسب کنید (یعنی قبولی در آزمون کتبی و قبولی نسبت به اولویت اولی که در فرم ثبتنام زدید) سپس برای مدارس قم اقدام کنید!

              اگر معدل خوبی دارید و احتمال قبولی در شهر قم را می دهید از آنجایی که مدارس خوب قم زودتر از اعلام اقدام به ثبتنام و مصاحبه می کنند لذا با مدرسه مربوطه تماس بگیرید و از زمان ثبتنام کسب اطلاع کنید.

              نظرهای ذیل این دو مطلب را بخوانید که بسیاری از سؤالات ذهنی شما در این دو پست به کاربران پاسخ داده شده است:

              فتاوای بعضی از آیات عظام در مورد ورود به حوزه علمیّه

              می خواهم سرباز امام زمان شوم

              موفق و پیروز باشید.

                [پاسخ]

                سرباز مهدی
                فروردین 15ام, 1394 در 8:26 ب.ظ

                سلام. خسته نباشيد .
                به دليل تازه تاسيس بودن وبلاگ مذهبي و مهدوي گروه وبلاگ نويس امام زمان(عج).
                و در مقابل ارزشي بودن سايت شما در فضاي مجازي از شما خواستاريم که لينک . لوگو مارو در صفحه اصلي سايت خود قرار بديد تا بازديد کنندگان شما با وبلاگ ما آقا امام زمان(عج) آشنا بشن.
                شما لينک شديد و لوگو شما در صفحه اصلي وبلاگ درج شد.
                لطفا بعد از درج لينک و لوگو ما به ما هم اطلاع بديد.
                کار براي امام زمان(ع) هست.لطفا نه نياريد.
                مولا علي (ع) يارتون،خدانگهدار.
                zohoor-313.blogfa.com

                  [پاسخ]

                  حمیدرضا پاسخ در تاريخ فروردین 16ام, 1394 3:15 ق.ظ:

                  با عرض سلام و احترام.
                  لینک شدید

                    [پاسخ]

                  • نظر بدهيد
                  • نام:
                    ایمیل:
                    وبسایت:





                    استفاده از مطالب وبگاه ما با ذکر منبع بلامانع می باشد
                    Copyright © 2014 - 2015 Hr-Fallah.ir
                    Designer : Mohammad Rafiei